Vul hieronder je gegevens in, dan neemt één van onze collega’s contact met je op.
Contentspecialist
Zorgen dat iedereen snel de juiste informatie vindt? Als contentspecialist bij het Kadaster schrijf en verbeter je teksten voor websites, nieuwsbrieven en formulieren. Je denkt mee over gebruiksvriendelijkheid en werkt samen met collega’s uit verschillende teams. Zo help je mee aan een optimale online ervaring voor burgers, notarissen en andere gebruikers.
Wat ga je doen
Als contentspecialist bij het Kadaster zorg je ervoor dat online content helder, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is. Je schrijft, beoordeelt en redigeert teksten voor verschillende digitale kanalen, waaronder kadaster.nl, Mijn Kadaster en andere applicaties. Ook werk je aan nieuwsbrieven en online formulieren en geef je advies over contentoptimalisatie.
Je denkt actief mee over de navigatie, conversie en vindbaarheid van content en draagt bij aan een optimale gebruikerservaring. Dit doe je in samenwerking met collega’s uit verschillende disciplines, zoals IT, marketing en communicatie. Daarnaast verdiep je je in de inhoudelijke onderwerpen van het Kadaster om relevante en accurate informatie te bieden.
Voor deze werkzaamheden maak je gebruik van tools zoals Liferay (cms), Spotler (e-mail), Piwik Analytics, SiteImprove en Seneca (formulieren). Daarnaast werk je met Jira en Office 365 binnen een scrumteam aan geplande sprints.
Waar ga je werken
Het Kadaster registreert van al het vastgoed in Nederland wie welke rechten heeft. Ook het beheren van openbare registers en het bijwerken van de Basisregistratie Kadaster en Basisregistratie Topografie behoren tot de wettelijke taken. Daarnaast is het Kadaster verantwoordelijk voor nationale en internationale coördinatenstelsels in Nederland en op de BES-eilanden.
Dagelijks maken honderdduizenden mensen gebruik van de online kanalen, zoals kadaster.nl en Mijn Kadaster. Het verbeteren van de online dienstverlening staat centraal, met een focus op gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid. Je komt te werken in een team van ruim 20 professionals, waaronder contentspecialisten, webanalisten, online adviseurs en UX-designers.
Wie ben jij
- HBO werk- en denkniveau.
- Minimaal 2 jaar ervaring als content specialist of webredacteur in een complexe organisatie.
- Aantoonbare ervaring met verschillende content management systemen (bij voorkeur Liferay), formulieren en webanaytics.
- Aantoonbare werkervaring en kennis van digitale toegankelijkheid (WCAG- richtlijnen).
- Kennis van SEO en metadata.
- Aantoonbare werkervaring en inzicht in het gebruik van online kanalen, digitale toepassingen en communicatiemiddelen.
Begrip van de rol van een website bij het behalen van strategische en operationele bedrijfsdoelstellingen. - Aantoonbare ervaring met adviseren over content optimalisatie en online communicatie.
- Aantoonbare basiskennis van web statistieken en het kunnen interpreteren van data voor content verbetering.
- Begrip van gebruikersgedrag op websites om content optimaal te positioneren en de juiste vorm te bepalen.
- Beheersing van de Nederlandse taal op minimaal C2-niveau en sterke redactionele vaardigheden.
Wat bieden wij jou
Een opdracht voor 36 uur per week. Startdatum is 1 mei 2025 en de einddatum is 31 oktober 2025 (met optie tot verlenging van 1 x 3 maanden). Standplaats is Apeldoorn.
Reageer nu! Dit kan via onderstaande button of via Whatsapp. Voor meer informatie kun je Inge of Christine bellen, appen of mailen. Inge is bereikbaar op 06 41 77 19 76 en per e-mail via inge.nord@onlyhuman.nl. Christine is bereikbaar op 06 57 73 99 15 en per e-mail via christine.marges@onlyhuman.nl.
Deze vacature is op basis van projectdetachering. Dit betekent dat je deze opdracht tijdelijk onder onze vleugels doet en daarna (desgewenst) weer lekker uitvliegt. Neem vooral contact op als je meer wilt weten over de constructie of de mogelijkheden.